.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شجاعی: درخصوص دریافت وام 100میلیونی به نمایندگان جفا شد

سيدرمضان شجاعي نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در خصوص دریافت وام يك صد ميليون توماني به نمايندگان جفا شد
سيدرمضان شجاعي نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در مصاحبه با خبرنگار ترنم سبز ضمن تشريح برنامه ها و طرح هايي كه مجمع نمايندگان استان مازندران براي رشد و توسعه اين استان آماده كردند به بحث پيرامون موضوعاتي همچون احتمال قطع گاز در زمستان،خطرات ناشي از انباشت لوازم گرمايشي غير استاندارد در بازارهاي شمال و نيز وام يك صد ميليون توماني به نمايندگان پرداخت.با اين مقدمه شما را به خواندن مشروح اين مصاحبه دعوت مي كنيم.

ترنم:آقاي شجاعي شما در مراسم معارفه آقاي كريمي استاندار مازندران يكي از دلايل عدم توسعه استان را نبود يك فرد مازندراني در ميز دولت اعلام كرديد،اكنون كه چند وزير مازندراني و نيز شمالي در ميز دولت هستند آيا فكر مي كنيد ما شاهد توسعه سريع مازندران و نيز شمال خواهيم بود؟
-بله اما نه به سرعت چون نياز به زمان دارد.من معتقدم كه ما با وجود اين افراد خدوم و دلسوز ميتوانيم گام هاي بلندي در جهت توسعه مازندران و استان هاي شمالي برداريم.

ترنم:چگونه آقاي شجاعي؟آيا نبايد طرح و برنامه هم داشت؟
-اتفاقا طرح و برنامه هاي خوبي داريم .من لازم است عرض كنم كه مجمع نمايندگان مازندران با تلاش و كوشش بسيار سه طرح اصلي و دو طرح فرعي بسيار مهم را آماده كردند و بنا داريم در سفر دوم رياست محترم جمهوري در اين باره مفصلا با ايشان هم صحبت كنيم تا مازندران و به تبع آن شمال ايران روي عمران و اباداني را ببيند.

ترنم:ميشود در باره اين سه طرح اصلي صحبت كنيد؟
-يكي از آنها ايجاد يك منطقه انرژي مانند عسلويه است كه ميتواند در همه جهات استان را آباد كند بخصوص در مقوله ايجاد شغل.دومي ساماندهي جاده ها و بخصوص جاده هاي كناري است كه از گرگان تا گيلان امتداد دارد.اين طرح آز آن جهت مهم است كه كارشناسان مي دانند يكي از عوامل مهم توسعه داشتن راه و جاده است.سومين طرح بزرگ ما هم مهار آب هاي سطحي است.من بايد توضيح دهم كه متاسفانه در حال حاضر فقط پنج در صد آب هاي سطحي در مازندران مهار ميشود و بقيه بلااستفاده مي ماند.

ترنم:چقدر ميتوان به اجرايي شدن اين طرح ها اميدوار بود؟
-اگر همه دست به دست هم بدهيم و پي گير اين امور باشيم قطعا اجرا خواهند شد و هيچ دليلي ندارد كه شاهد اجراي آنها نباشيم.البته دو طرح ديگر هم داريم كه يكي توسعه گردشگري است و ديگري هم متناسب ساختن اصول كشاورزي از جهت فصول سال است.ما قادريم در چند فصل به كشاورزي بپردازيم اما بايد لوازم آن را فراهم كرد.ما هم در مجمع نمايندگان به جد و با شدت پيگير اين امور هستيم و تا اجرايي شدن انها از هيچ تلاشي دريغ نمي ورزيم.

ترنم:آقاي شجاعي با نزديك شدن به سرماي پاييز و زمستان مردم شمال به شدت نگران وضعيت سوخت هستند.آيا امسال هم مانند سال گذشته بايد با قطعي گاز مواجه شد؟
-ببينيد در اين رابطه چند موضوع مهم را از ياد نبايد برد.يكي اينكه وضعيت گاز رساني به شمال را بايد مناسب و بهينه كرد.اين شرايطي كه الان وجود دارد مثل لوله كشي هايي كه شده است جوابگو نيستند.دوم اينكه متاسفانه مازندران و گلستان در انتهاي اين خط لوله هستند و گاز زماني به شمال ميرسد كه مناطق ديگر را تامين مي كند. موضوع قرار داد هم با كشور تركمنستان در جاي خود بسيار مهم است كه ما بايد تمام اين مشكلات را برطرف كنيم.

ترنم:به هرحال گاز قطع ميشود يا خير؟
-من در اين باره به وزير محترم نفت تذكري دادم و آن را پيگيري هم مي كنم و حتي ميتوانم در قالب سووال از وزير آنرا در صحن علني مجلس مطرح كنم اما احتمال قطع گاز در زمستان امسال كم است به شرط انكه ما مصرف گاز را بهينه كنيم و از اسراف در آن جدا بپرهيزيم.

ترنم:اخيرا زير قبض گازي كه به منازل دادند نوشته اند به فكر سوخت جايگزين باشيد.آقاي شجاعي شما به عنوان نماينده مردم انصاف بدهيد و بگوييد كه آيا مردم بايد به فكر باشند يا مسوولين؟
-قطعا اين وظيفه مسوولين است و من هم به همين دليل به وزير نفت تذكر دادم اما به هر حال مردم هم بايد مانند هميشه در مصرف انرژي به مسوولين كمك كنند.

ترنم:درست است.اما وقتي چنين جمله اي را زير نويس مي كنند نتيجه اين ميشود كه الان در بازار شهرهاي شمالي ما شاهد انباشت وسايلي هستيم كه اصلا استاندارد نيستند و خطر بزرگي بشمار مي آيند، در اين مورد مسوولان نبايد چاره انديشي كنند؟
-بله بايد به شدت و قدرت به نظارت بپردازند و نگذارند چنين اتفاقي بيفتد.به هرحال نبايد مردم را تنها گذاشت و گفت خودتان مي دانيد كه چه كنيد؟بخصوص دربرابر وسايل گرمايشي غير استاندارد بايد قاطعانه ايستادگي كرد.بايد يار و ياور مردم بود و مانع از آن شد كه دچار سختي شوند.

ترنم:سووال آـخر. شما هم وام صد ميليوني را گرفتيد؟
-من نگرفتم اما بايد اينجا متذكر شوم كه در اين مورد واقعا به نمايندگان جفا شد.نمايندگان خانه سازماني ندارندو ...

ترنم:داشتند و خود نمايندگان هم خواستند كه تخريب شود و تخريب شد.
-بله در دوره چهارم يا پنجم اين اتفاق افتاد اما الان نه به نماينده خانه سازماني ميدهند و نه ماشين در حاليكه در گذشته هردو را مي داند حالا اگر نماينده اي كه دريافتي آن سيصد چهار صد تومان است...

ترنم:آقاي شجاعي چقدر؟
-من به شما فيش را نشان مي دهم. بسياري از نمايندگان دريافتي آنها همين اندازه است چون با كسري وامي كه گرفتند بيشتر از اين نميشود خب حالا نبايد به فكر مسكن نماينده شهرستاني باشند؟ نماينده شهرستاني نبايد خودرو داشته باشد؟

ترنم:با چقدر؟صد ميليون تومان؟!
-آقا الان در تهران يك خانه شصت متري را هم نمي شود با پنجاه ميليون رهن كرد.

ترنم:بستگي به جاي آن دارد شما بفرماييد اين نمايندگان محترم كجا دنبال خانه بودند كه با پنجاه ميليون هم پيدا نكردند؟
-در يك منطقه متوسط.بياييد ببينيد حتي در اين مناطق هم نميشود خانه با اين مبلغ رهن كرد .به هرحال به نمايندگان جفا شد و نبايد اين موضوع را به يك سريال دنباله دار تبديل كرد.

ترنم:آقاي شجاعي ممنون و خداحافظ.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسن 29 مهر 1387
موافقم. واقعا جفا شد
بنده با مدرک فنی و حرفه ای 5سال است که در صف 2میلیون وام خوداشتغالی هستم و به همه جا هم سر زدیم و هردفعه یه جور دست به سر شدیم.
واقعا به شما جفا شد آقای شجاعی. خوبه که به مردم مثل ما جفا نمیشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.066 seconds.